خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟ |چگونگی روش از بین بردن خطرات گاز چاه فاضلاب؟

خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟ |چگونگی روش از بین بردن خطرات گاز چاه فاضلاب؟

خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟ چگونگی روش از بین بردن خطرات گاز چاه فاضلاب؟ خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟ و چگونه می توانیم از بروز خطراتی که مربوط به چاه فاضلاب می باشد جلوگیری و یا دوری کنیم؟

در زمان های قدیم و گذشته اغلب چاه های فاضلاب منازل وقتی پر می شدند شرکت هایی که امروزه به صورت گسترده و زیاد در زمینه لوله بازکنی و یا تخلیه چاه وجود دارند نبودند و افراد مجبور می شدند که خودشان چاه های فاضلاب منزل شان را تخلیه کنند که ممکن بود با خطرات جدی در زمینه گاز گرفتگی قرار بگیرند.

به علت این که سطح آگاهی و درک افراد در این زمینه کم بود و زمان های قدیم مردم سواد آنچنانی نداشتند و از علم روز دنیا نیز بی خبر بودند و شرکت های لوله بازکنی نیز هنوز تاسیس نشده بود مجبور بودند کارهای تاسیساتی منزل خود از قبیل تخلیه چاه فاضلاب خود را خودشان انجام دهند.

به علت اینکه اطلاعات کافی در این زمینه نداشتند در برخی موارد با گازهایی که از چاه فاضلاب متصاعد می شد دچار گاز گرفتگی و یا به قیمت از دست دادن جانشان تمام می شد و یا با خطر سقوط در چاه فاضلاب مواجه می شدند.

گاز چاه فاضلاب از چه چیزی تشکیل می شود؟

گاز چاه فاضلاب از ترکیبات نیتروژن، آمونیاک، سولفید هیدروژن، متان و دی اکسید کربن که از فعل و انفعالات باکتری های غیر هوازی بوجود آمده اند و خطرات زیادی را می توانند برای ساکنان یک ساختمان به وجود آورند.

این گازهای که با کوچک ترین جرقه ای شعله ور می شوند و می توانند انفجار شدیدی را در چاه ساختمان بوجود آورند و حتی یک ساختمان را ویران کنند. جدای از انفجار و ویرانی ساختمان از نظر بوی خطرناکی که دارند تمامی اطراف محل خود را در کمترین زمان با پخش شدن بوی مسموم کننده خود برای دیگران نیز می توانند خطر ساز باشند.

بعضی افراد از خطرات گاز چاه فاضلاب اطلاع کافی ندارند و به همین دلیل باعث خفگی و یا فوت این افراد می گردید.

چگونه گاز چاه فاضلاب را باید از بین برد؟

امروزه با استفاده از علوم و فنون جدید و تحقیق و پژوهش در این زمینه به این نتیجه رسیده اند که باید توسط یک لوله پلیکا و پلاستیکی بلند که یک سر آن درون چاه فاضلاب نصب می شود و سر دیگر آن بالای  پشت بام است و تمامی بوها و گازهای درون چاه فاضلاب را به فضای باز و بیرون هدایت می کند.

این روش می تواند خطرات ناشی از انفجار چاه فاضلاب را کاسته و به حداقل برساند.

انفجار چاه فاضلاب چگونه اتفاق می افتد؟

خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟معمولاً افرادی که آگاهی کافی و تخصص در زمینه تخلیه چاه فاضلاب ندارند برای باز کردن درب چاه فاضلاب از سنگ فرز یا جوش کاربید استفاده می کنند و جرقه های حاصل از برخورد فرز یا جوش کاربید با درب فلزی چاه فاضلاب باعث انفجار در درون چاه خواهد شد.

خطراتی که گاز چاه فاضلاب می تواند برای اهالی یک ساختمان داشته باشد در درجه اول انفجاری است که گفته شد به چه صورت رخ می دهد و می تواند حتی یک ساختمان چند طبقه را ویران نماید.

در درجه دوم پخش شدن بوی نامطبوع و مسموم کننده که باعث ایجاد سرگیچه، حالت تهو، استفراغ و در برخی موارد رفتن به کما و فوت نیز خواهد انجامید. البته عوامل دیگر ازجمله آتش ته سیگار و یا جرقه حاصله از ابزارهای الکتریکی در درون چاه نیز از دیگر عوامل در انفجار چاه فاضلاب می باشد.

خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟

راه های جلوگیری از انفجار گاز فاضلاب چیست؟

از جمله راه هایی که پیشنهاد می شود و می تواند از انفجار چاه های فاضلاب جلوگیری کند استفاده از شرکت های لوله بازکنی معتبر و متخصص در این رشته که به چم و خم کار آشنا هستند و سالیان سال است در این شغل خدمات رسانی می کنند.

 متخصص آموزش دیده در لوله بازکنی زنجان هستند که می تواند در این زمینه به شما کمک کند و یا اگر در این خصوص احتیاج به مشاوره به صورت رایگان داشتید با در قسمت تماس با ما در سایت ما می توانید از این خدمات رایگان استفاده نمایید.

چرا باید هر از چند وقت بازدید از چاه فاضلاب منزل انجام شود و چه موقع باید این کار صورت پذیرد؟ 

شرکت های بزرگ در زمینه تخلیه چاه فاضلاب فوری در زنجان پیشنهاد می کند هر چند وقت یکبار مثلاً فواصل بین دوره های یک ساله و یا حداکثر دوساله سرکشی از چاه فاضلاب صورت بگیرد.

این کار را حتماً باید به شرکت های تخلیه چاه فاضلاب بسپارید زیرا این شرکت از ابزارهای خاص برای پیدا کردن درب چاه فاضلاب استفاده می کنند و نیاز به کنده کاری اضافی و خرابکاری نیست و هم می دانند از چه ابزاری برای بازکردن درب چاه فاضلاب استفاده کنند که از خطرات گاز چاه فاضلاب کاسته و باعث انفجار و یا گاز گرفتگی نشود.

راه های تشخیص وجود گاز خطرناک و سمی در چاه فاضلاب منزل کدامند؟

از جمله راه های تشخیص وجود گاز در درون چاه فاضلاب منزل مسکونی می توان از بوی بد و یا سرگیجه داشتن در منزل خود و یا اطراف درب چاه فاضلاب می توان این بوها را حس کرد.

از دلایل وجود این گازها نبود هواکش و یا راهی برای تخلیه گاز درون چاه فاضلاب و تجمع این گازها می باشد که به ناچار و با پر شده چاه فاضلاب از فاضلاب فضا به صورت فوق العاده کم می شود.

گازها نیز بر اثر فشار و نبود راه خروجی از لوله ها وارد منازل شده و می تواند جان ساکنین را به خطر بیندازند. پس یکی از راه های کم کردن خطرات گاز چاه فاضلاب و گاز گرفتگی ایجاد یک فضای مجزا با لوله که آن را را به بالاترین نقطه ساختمان باید هدایت نماییم تا از آن طریق این گازها خارج گردند.

خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟

جمع بندی

در پایان این مقاله خاطر نشان می گردد که برای جلوگیری از خطرات گاز چاه فاضلاب باید راه خروجی از درون چاه باز کرد و این گازها را به بیرون از ساختمان و در فضای باز هدایت کرد و همچنین از افراد ناشی برای تخلیه چاه فاضلاب استفاده نکنیم که باعث انفجار در منزل خود نگردیم.

افراد کار بلد که در قالب یک شرکت وجود دارند و از سابقه طولانی در زمینه تخلیه چاه فاضلاب در گوشه و کنار شهر می توان آن ها را یافت و یا از طریق اینترنت به سایت های این شرکت ها می توان دسترسی داشت و از آن ها استفاده نمود. مطالب بیشتر در مقالات لوله بازکنی

 

مطالعه کنید
چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

 

 

 

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *