حفاری چاه فاضلاب در زنجان چگونه انجام می شود؟ و عمق چاه های فاضلاب استاندارد چقدر باید باشد؟

 

حفاری چاه فاضلاب در زنجان چگونه انجام می شود؟

حفاری چاه فاضلاب در زنجان چگونه انجام می شود و عمق چاه فاضلاب چقدر باید باشد و چقدر نیاز است؟ و ضرورت وجود چاه فاضلاب در ساختمان ها برای چیست؟ در پاسخ به این گونه سوالات باید بگوییم انسان ها به علت این که زندگی اجتماعی دارند و به یکدیگر وابسته هستند.

یک سری نیازهای اولیه برای بقاع دارند و یک سری نیازهایی که می توان گفت در درجه دوم قرار دارند و می توان با نبود آنها زندگی کرد ولی با سختی و ایجاد مزاحمت همراه است.

با این مقدمه کوتاه می پردازیم به موضوع مورد اشاره در این مقاله که اگر چه حفر چاه فاضلاب در ساختمان ها را از نیازهای درجه دوم محسوب کرد ولی با نبود این امکانات می تواند زندگی ما را به زحمت بیندازد و ایجاد مشکل کند.

در گذشته که خبری از وجود فاضلاب های شهری و مکانیزه نبود چاه های فاضلاب نقش پر رنگی در ایجاد آسایش و آرامش برای ساکنین منزل مسکونی ایجاد می کردند ولی امروزه و با پیشرفت هایی که انجام شده است فاضلاب های سراسری زیرزمینی راه اندازی شده است.

تمامی فاضلاب ها به شبکه سراسری متصل شده اند و اینگونه فاضلاب ها به بیرون از ساختمان ها هدایت می شوند و در خارج از شهر تصفیه شده و از آن گاهاً برای مصارف کشاورزی یا منابع زیرزمینی استفاده فراوان می شود اما با این حال نیاز به چاه فاضلاب در منازل باز به نوعی احساس می شود و باید حتماً در منازل حفر گردند.

زیرا تمامی آب فاضلاب ها را نمی تواند خارج گردد و قسمت کمی از قبیل آب باران و آبریز پشت بام ها که فاضلاب شهری کشش تخلیه آنها را ندارد وارد چاه فاضلاب منزل مسکونی می شوند. برای حفر چاه فاضلاب می توان از شرکت لوله بازکنی با تجربه در زنجان استفاده نمود.

حفر چاه فاضلاب چگونه انجام می شود

حفاری چاه فاضلاب در زنجان با چه ابزاری انجام می شود و در کجای ساختمان باید حفر شود؟

حفاری چاه فاضلاب در زنجان را معمولاً مهندسین ساختمان نقشه و جا و محل حفر چاه فاضلاب را در زمانی که نقشه ساختمان را طراحی می کنند این محل نیز مشخص و معلوم می گردد.

معمولاً این گونه چاه ها با بررسی که قبلاً از خاک زمین محل احداث ساختمان گردیده است، محل و متراژ آن مشخص می شود.

این مورد بسته به نوع خاک آن منطقه و این که خاک رسی باشد و یا سنگی و یا اینکه چند متر نیاز است که حفر شود تا به آب های زیر زمینی نرسد این محاسبات قبلاً توسط مهندس طراح ساختمان جانمای و معلوم و مشخص می گردد.

روش های حفاری چاه فاضلاب در زنجان چگونه است؟

برای حفاری چاه فاضلاب در زنجان و در ساختمان ها بسته به نوع خاک آن روش های متعددی به کار گرفته می شود اگر جنس خاک رسی و یا ماسه ای باشد نیاز به دستگاه حفر چاه نیست و مقنی با استفاده از کلنگ مخصوص حفر چاه که به صورت یک طرفه و نوک تیز و بلند است جهت حفر چاه استفاده می نماید.

کندن چاه فاضلاب   بسته به متراژ آن در روز شاید بتواند ۷ تا ۱۰ متر چاه را حفر نماید.

برای چاه هایی که جنس خاک آن ها سفت و سخت و سنگی می باشد حتماً نیاز به دستگاه های مکانیکی از قبیل کمپرسور که با فشار باد کار می کند و ابزار خوبی برای حفر این گونه چاه ها می باشد استفاده می شود با این دستگاه شاید بتوان ۱۵ الی ۲۰ متر در روز چاه فاضلاب حفر کرد.

روش حفر چاه فاضلاب چگونه انجام می شود

عمق حفر چاه منزل مسکونی به چه عواملی بستگی دارد؟

عمق هر چاه فاضلابی که حفر می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این دلایل می تواند تعداد واحدهای مسکونی آن ساختمان باشد که اگر تعداد واحدها زیاد باشد متراژ چاه نیز زیادتر باید کنده شود و اگر تعداد واحدها کم باشد به همان نسبت متراژ حفاری چاه فاضلاب در زنجان نیز کاهش می یابد.

 

مطالعه کنید
خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟ |چگونگی روش از بین بردن خطرات گاز چاه فاضلاب؟

از دیگر عوامل برای عمق چاه فاضلاب می توان نزدیکی و دوری این گونه چاه ها به آب های زیر زمینی باشد.

هر چه آب های زیر زمینی به سطح زمین نزدیک تر باشد عمق این چاه ها کمتر باید باشد.

و هر چه این آب ها پایین تر باشد عمق چاه فاضلاب افزایش پیدا می کند و دلیل آخر هم بستگی به این دارد که آن منطقه به شبکه سراسری تخلیه فاضلاب متصل شده یا نه که این مورد نیز در حفر عمق چاه تاثیر زیادی دارد.

برای ایمنی و حفاظت از حفاری چاه فاضلاب در زنجان چه تمهیداتی باید اندیشیده شود؟

برای اینکه ما یک چاه فاضلاب ایمن و در عین حال کارا داشته باشیم حتماً باید به اصول ایمنی و مسائل فنی در حفر و حفاظت و اصول نگه داری آن تمام تلاش خود را به کار گیریم.

به عنوان مثال بعد از حفاری چاه فاضلاب در زنجان باید حتماً از کول گذاری برای ایمنی دیواره چاه استفاده نمود تا بر اثر پر شدن چاه دیواره ها تخریب و فرو نریزند.

خسارات بعدی که حتی می تواند منجر به نشست ساختمان و تخریب آن گردد جلوگیری نماییم.

برای اینکه فشار فاضلاب به دیواره ها آسیب نزند حتماً باید در انتهای چاه تونل به جهت های مختلف حفر گردد و به اصطلاح انباره یا انباری در انتهای آن ایجاد کرد.

برای درب ورودی چاه نیز باید نشانه و علامت گذاری صورت گیرد که در صورت نیاز به بازکردن درب آن و تخلیه چاه، محل دهانه مشخص باشد مثلاً با یک موزائیک متفاوت علامت گذاری گردد تا باعث تخریب تمامی کف پارکینگ یا زیر زمین نگردد.

خطراتی که برای حفر چاه فاضلاب وجود دارد چیست

حفر چه چاه هایی مقرون به صرفه است و نیاز به تخلیه مکرر ندارد

چاه هایی که در خاک رس و یا ماسه ای حفر شده اند از جمله چاه هایی هستند که سالیان سال و مدت مدیدی طول می کشد تا پر شوند و به این نوع چاه ها چاه های جذبی می گویند این چاه ها به علت اینکه خاک زیرین آن ها سست است.

معمولاً حفاری چاه در زنجان در بعضی از زمین ها که خاک آن صخره ای است قیمت ها زیاد می شود و شاید حفر چاه عمیق در این زمین ها مقرون به صرفه نباشد.

تمامی فاضلاب به داخل زمین نفوذ کرده و چاه یا پر نمی شود و یا مدت زیادی به عنوان مثال بیست سال طول می کشد تا پر شود و این نوع چاه ها با اینکه عمق زیادی ندارد.

ولی به صرفه هستند و هزینه های جانبی تخلیه و کثیف کاری و تخریب درب ورودی را دیگر ندارند.

ولی برعکس چاه هایی که در زمین های سفت  و سخت و سنگی حفر شده اند بسیار پر هزینه هستند و با اندک زمانی پر می شوند و هزینه زیادی برای تخلیه آنها به ما تحمیل می کنند.

اگر برای تخلیه چاه فاضلاب فوری در زنجان خود به مشکل خوردید می توانید با شرکت های معتبر که در این زمینه فعالیت دارند تماس بگیرید تا در اسرع وقت به کمک شما بیایند.

 

مطالعه کنید
کول گذاری چاه فاضلاب برای چیست؟ و چرا باید موقع کندن چاه در ابتدا این کار انجام شود؟

 

 

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *