چگونگی رفع نم حمام | چگونه رفع نم و رطوبت حمام و توالت را بدون تخریب انجام دهیم ؟

چگونگی رفع نم حمام | چگونه رفع نم و رطوبت حمام و توالت را بدون تخریب انجام دهیم ؟

چگونگی رفع نم حمام | چگونه رفع نم و رطوبت حمام و توالت را بدون تخریب انجام دهیم ؟چگونگی رفع نم حمام و اینکه راه های نفوذ آب و یا فاضلاب به دیوارهای حمام چگونه اتفاق می افتد و ما برای جلوی از ورود نم به دیوار و یا کف حمام  چه کارهایی می توانیم بکنیم و یا چه چاره ای باید در این زمینه بیاندیشیم را برای شما در این مقاله توضیح خواهیم داد.

در ابتدای این مقاله راه و روش های جلوگیری از ورود نم به دیواری که بین حمام و پذیرایی و یا اتاق خواب به صورت مشترک است را به صورت مختصر و مفید توضیح خواهیم داد.

در ادامه خواهیم گفت چه کارهایی را برای پیشگیری و کارهای پیش دستانه ای را باید انجام دهیم که دچار این معضل نشویم و اگر نم به دیوارهای اطراف حمام و یا دیوارهای مشترک با حمام نفوذ کرد چه کنیم که این نم و نفوذ آب از بین برود.

چگونگی رفع نم حمام

علت وچود نم حمام در منزل از چیست؟

دلایل زیادی برای وجود نم در دیوار مشترک بین حمام و پذیرایی و یا اتاق خواب وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد. دلیل اول وجود لوله های فرسوده آب و یا فاضلاب در ساختمان های قدیمی مربوط می شود. قدمت ساختمان و یا این که ایراد در لوله ای است که از ابتدا سوراخ بوده و یا از محل دو سر چفت و بسط و یا زانویی و یا محل هایی که به یکدیگر وصل شده اند نشتی داشته باشد که این مورد می تواند خیلی کم و به ندرت اتفاق بیفتد چون زمان نصب لوله ها تمامی این موارد یک بار تست می شود.

پس برمی گردیم سراغ قدیمی بودن ساختمان و فرسوده بودن لوله ها که اغلب در زمان گذشته از لوله های فلزی استفاده می شده است و امکان زنگ زدگی و یا بر اثر عوامل طبیعی مثل زلزله و یا نشست ساختمان دچار شکستگی شده باشد.

حال اگر بخواهیم چگونگی رفع نم حمام را در ساختمان های قدیمی که با لوله های فلزی لوله کشی شده اند را بیابیم باید حتماً محل شکستگی لوله را پیدا کنیم که این کار نیاز به تجربه بالایی دارد که فقط از دست شرکت های لوله بازکنی باتجربه در زنجان بر می آید.

این شرکت ها با استفاده از دستگاه های مخصوصی که دارند در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون کنده کاری اضافی صاف سراغ محل نشتی و یا شکستگی لوله خواهند رفت و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن درست خواهند کرد.

از دیگر موارد وجود نشتی در ساختمان پر شدن چاه فاضلاب و بالا آمدن آب و در نتیجه فشار به لوله ها و خارج شدن آب  و فاضلاب از محل اتصالات است که در این جا باید به یک شرکت تخلیه چاه فاضلاب ارزان و فوری در زنجان تماس گرفت و چاه فاضلاب منزل خود را تخلیه نماییم.

آیا خودمان می توانیم نم حمام را رفع کنیم؟

چگونگی رفع نم حمام توسط خودمان را باید در دست به آچار بودن و به قول معرف از کارهای تاسیساتی و ساختمانی سر در بیاوریم. ما با داشتن کمی خلاقیت و ابتکار می توانیم با استفاده از یک گوشی پزشکی 

در قسمت های مختلف دیوار حمام شروع به جستجو کرده و از صدای ترکیدگی و یا نشتی آب محل دقیق آن را می توانیم پیدا کنیم.

اگر گوشی پزشکی در دسترس شما نیست با استفاده از یک لیوان فلزی و قرار دادن در سرتاسر دیوارهای حمام و چسباندن گوش به پشت لیوان و گوش دادن به صداهای منعکس شده از دیوار، محل دقیق شکستگی لوله آب و یا فاضلاب را می توان پیدا کرد.

چگونگی رفع نم حمام

برای جلوگیری از نم ساختمان چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

برای اینکه حمام منزل ما دچار نم نشود و دیوارهای پذیرایی و یا اتاق خواب را دچار تبله و یا ریختگی و تبله شدن نکند باید موقع حمام رفتن دقت زیادی داشته باشیم.

حتماً دوش حمام به دیواره های حمام نریزد و آب دوش حمام حتماً مستقیم وسط حمام و روی سرامیک های وسط و کف تنظیم گردد که از نفوذ آب به دیوارها جلوگیری گردد.

نریختن آب به دیوارهای حمام موقع دوش گرفتن یکی از راه های چگونگی رفع نم حمام می باشد.

دلایل غیر طبیعی نم در حمام چیست؟

از دلایل غیر طبیعی که تاثیر در وجود نم حمام، در ساختمان دارد می توان از عدم قیر گونی اصولی در کف و یا دیوارهای حمام باشد که این مورد از کم کاری سازنده ساختمان می تواند می باشد که اصلاً قیر گونی انجام نشده است.

این کار از یک سازنده بعید است و یا اینکه در انجام این کار کوتاهی شده و تمام مناطق دیوار و یا کف به خوبی و اصولی و استاندارد با قیر و گونی پوشانده نشده است. در این شرایط باید حتماً دیوارهای حمام و کف آن دوباره کنده کاری شود و با قیر و گونی به خوبی پوشانده شود تا از نفوذ آب جلوگیری به عمل آید.

آب می تواند از کوچک ترین منفذ عبور کرده و به دیوارهای اطراف و یا کف ساختمان برسد و باعث تخریب ساختمان گردد پس باید در ضد نفوذ بودن کف و دیوارهای حمام مطمئن شد تا به دیوارها آسیبی نرسد و نم وارد دیوارهای همجوار نشود.

چگونگی رفع نم حمام

نشانه های وجود نم در ساختمان چیست؟

از عمده نشانه های وجود نم در ساختمان تیله شده گچ و یا رنگ پریدگی دیوارها می تواند باشد که به مرور باعث ریزش گچ دیوار و یا رنگ آن می شود. وجود نم در ساختمان باعث ایجاد بویی که شبیه هوای مرطوبی است که در خانه همیشه وجود دارد و می تواند برای بعضی از افراد آلرژی زا باشد.

 بوها و وجود نم کم کم و به مرور زمان می تواند وسایل منزل را بر اثر زنگ زدگی، از بین ببرد و باعث ایجاد کپک در رختخواب ها و یا لباس ها گردد. از دیگر نشانه های وجود نم می توان به جا به جا شدن و حرکت سرامیک و یا موزائیک کف ساختمان گردد که این نشانه ها کمک خوبی در پیدا کردن محل نشتی لوله ها به ما می تواند بکند.

سخن پایانی

به صورت اجمالی در پایان اشاره کردیم که چگونگی رفع نم در حمام را می توان در ابتدا با قیرگونی و یا ایزوگام  اصولی کف حمام و دیوارها که می تواند از بروز نم به بیرون از حمام جلوگیری کند انجام داد و این کار عایق خوبی در این مورد می تواند باشد.

اگر منزل ما قدیمی ساز است حتماً باید از ایزوگام و یا قیر گونی برای آببندی و ایزوگام استفاده نماییم و یک بازسازی اصولی در این زمینه انجام دهیم و اگر هم نوساز است به احتمال فراوان سازنده این کار را برای ما انجام داده است.

اگر نم در ساختمان مشاهده شد باید با متخصصین لوله بازکنی زنجان تماس بگیریم تا علت وجود نم را پیدا نمایند. احتمال وجود نم در کف حمام می تواند از غیر اصولی کار گذاشتن توالت فرنگی نیز باشد.

 

مطالعه کنید
قیمت تخلیه چاه فاضلاب در زنجان | قیمت و هزینه تخلیه چاه توالت در زنجان چقدر می باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می …

2 دیدگاه

  1. تشکر مقالات خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *