دلیل گرم نشدن شوفاژ منزل چیست؟ و دلیل گرم نشدن سیستم گرمایشی منزل بعد از تعمیرات؟

دلیل گرم نشدن شوفاژ منزل چیست؟

دلیل گرم نشدن شوفاژ منزل چیست؟ و دلیل گرم نشدن سیستم گرمایشی منزل بعد از تعمیرات؟  راهکارهای حل این مشکل را چگونه می توانیم پیدا کنیم؟

در فصل زمستان به علت سرمای زیاد، ساختمان های جدید معمولاً از سیستم پکیج و شوفاژ استفاده می کنند در گذشته از سیستم شوفاژ نیز استفاده می شده ولی به صورت امروزه نبوده است در گذشته از شوفاژخانه و مرکز تاسیساتی کلی و ثابت و مرکزی برای کل ساختمان وچود داشت.

ولی امروزه هر واحد ساختمانی با استفاده از یک پکیج گرمایشی که هم کار گرمای منزل و هم آب گرم حمام را بر عهده دارد نصب می گردد و از آن تاسیسات عریض و طویل که هزینه های زیادی نیز داشت جلوگیری می نماید.بعضی از مواقع با آن که پکیج منزل ما به خوبی کار می کند اما شوفاژها گرم نمی شوند که دلایل متعددی می تواند داشته باشد که ذیل به جند مورد اشاره می کنیم.

۱-دلیل اول می تواند وجود هوا در لوله ها یا دستگاه رادیاتور

۲-دلیل دوم رسوب بیش از حد در لوله ها و رادیاتور

۳- وجود نشتی در دستگاه پکیج

۴-خرابی ترموستات رادیاتور

۵- فشار کم آب ورودی به پکیج

۷-بسته بودن فلکه وردی آب به رادیاتور

۸-ایراد در برد پکیج

۹-ایراد در پمپ باد پکیج

علت گرم نشدن شوفاژ منزل چیست

وجود هوا در لوله ها یا دستگاه رادیاتور علت گرم نشدن شوفاژها

دلیل گرم نشدن شوفاژ منزل چیست؟وجود هوا در لوله ها و یا رادیاتور می تواند یکی از دلایل گرم نشدن شوفاژ منزل باشد.وحود هوا راه آب را بسته و نمی گذارد آب گرم به خوبی گردش داشته باشد و از رادیاتور عبور کرده و باعث گرم شدن منزل ما گردد.برای داشتن یک هوای مطلوب و گرم نیاز به داشتن اطلاعات ابتدایی مربوط به راه اندازی سیستم شوفاژ منزل می باشد.

اگر رادیاتور منزل ما گرم نمی شود یکی از دلایل آن وجود هوا در لوله ها و رادیاتور می باشد ما باید پیچ هواگیری که در سمت مقابل ورودی آب به رادیاتور را بررسی کنیم و با آچار مخصوص به خود آن را به آرامی باز کرده و پارچه ای روی آن بیندازیم تا باعث خسارت به دیوارها به علت فشار زیاد آب نگردیم.

ما باید یک ظرف نیز زیر پیچ خروجی که کمی باز کردیم تا هوا خارج شود مقداری آب نیز با آن خارج می شود که باید آن آب ها را نیز درون ظرف جمع کنیم تا باعث خیس شدن وسایل و فرش منزل ما نگردد.

تا موقعی که هوا خارج می شود باید پیچ هوا گیری باز بماند و تا جایی که مطمئن شدیم دیگر هوایی وجود ندارد و فقط آب خارج می شود نسبت به بستن پیچ هوا گیری اقدام  کنیم.در این موقع با گذاشتن دست بر روی رایاتور رفته رفته متوجه گرم شدن تدریجی شوفاژ می شویم.

رسوب بیش از حد در لوله ها و رادیاتور

رسوب بیش از حد در لوله ها و رادیاتور دلیل بعدی برای گرم نشدن شوفاژ منزل ما می تواند باشد.برای اینکه از رسوب گل و لای و رسوب املاح به شوفاژ و دستگاه پکیج و لوله ها رهایی یابیم می توانیم قبل از ورود آب به پکیج منزل خود نسبت به نصب توری هایی که در این زمینه ساخته شده اند و در بازار وجود دارند اقدام نماییم.

این توری ها جلوی گل و لای و املاح موجود در آب را گرفته و باعث جلوگیری و خرابی سیستم گرماشی منزل ما می شود. باید به خاطر داشته باشیم که شست و شوی این و سیله را هر سه ماه یک بار انجام دهیم و هر آنچه که رسوب و املاح در آن گیر کرده است خارج نماییم و دوباره سر جای خود نصب کنیم.

وجود رسوب علت گرم نشدن شوفاژ

وجود نشتی در دستگاه پکیج

وجود نشتی در دستگاه پکیج نیز می تواند از دلایل گرم نشدن شوفاژ منزل ما باشد با بررسی که از دستگاه پکیج خود می کنیم و از درجه آبی که بر روی آن نصب شده به راحتی می توانیم وجود نشتی و یا کم شدن فشار آب را ببینیم که معمولاً فشار آب باید بین درجه یک و دو ثابت باشد و اگر ثابت نبود باید آن را تعمیر کنیم.

شرکت هایی در زمینه تعمیر دستگاه پکیج در زنجان با شرکت لوله بازکنی زنجان که می توانیم از انها کمک بگیریم تا مشکل گرم نشدن رادیاتور و یا شوفاژ ما حل شود.

خرابی ترموستات رادیاتور

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن شوفاژ منزل ما خرابی ترموستات رادیاتور منزل ما می تواند باشد این دستگاه در حقیقت تنظیم کننده درجه حرارت منزل و خانه ما می باشد از این دستگاه برای صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می شود و کارایی خیلی زیادی دارد.

بعضاً با خرابی این دستگاه سیستم گرمایشی و شوفاژ منزل ما نیز به کلی از کار می افتد و نیاز است تا این وسیله تعمیر گردد و ما با بررسی دقیق از دستگاه که آیا کار می کند یا نه که به صورت چشمی و صدایی که موقع وصل شدن از خود متصاعد می کند می توانیم پی به خراب یا سالم بودن آن ببریم.

خرابی ترموستات علت گرم نشدن شوفاژ

فشار کم آب ورودی به پکیج

فشار کم آب ورودی به پکیج نیز از دلایل گرم نشدن شوفاژ و دستگاه رادیاتور ما می تواند باشد در جوامع امروزی به علت کثرت جمعیت و وجود ساختمان های چند طبقه فشار آب ورودی به این ساختمان ها نیز با مشکل روبرو شده است و باید با استفاده از پمپ های فشار قوی برای آب رسانی به این ساختمان های بلند مرتبه استفاده کرد.

گاهاً این پمپ ها خوب عمل نمی کنند و یا خراب می شوند و فشار اب کاهش می یابد و سیستم پکیج نیز با ورودی آب فشار کم سازگار نیست و از کار می افتد و دلیل خوبی می تواند برای گرم نشدن شوفاژ منزل ما باشد.

بسته بودن فلکه وردی آب به رادیاتور

بسته بودن فلکه ورودی آب به رادیاتور هم دلیل دیگری است که شوفاژ منزل ما کار نکند و ما گرمایی در منزل مان نداشته باشیم با بررسی که ما از باز بودن یا بسته بودن فلکه ورودی آب منزل خود می توانیم به صورت دست خود انجام دهیم می توانیم پی به باز بودن یا بسته بودن آن ببریم و اگر بسته بود آن را باز نماییم.

ایراد در برد پکیج و یا کم بودن باد و فشار هوا در پکیج

ایراد در برد پکیج و یا کم بودن باد و فشار هوا در پکیج از دلایل دیگر برای خرابی در سیستم گرمایشی ساختمان می توان نام برد این قطعات هر کدام به تنهایی می توانند در از انداختن گرمایش رادیاتور منزل ما نقش داشته باشند که شرکت مرکزی لوله بازکنی در زنجان با استفاده از متخصصین خود می توانند ما را یاری نمایند و این خرابی دیگر از دست خود ما کاری ساخته نیست و احتیاج به افراد فنی کار دارد.

مطالعه کنید
آموزش هواگیری شوفاژ منزل | 7 راه هواگیری رادیاتور منزل | چگونگی هواگیری پکیج

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *