تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب و رفع نم در ساختمان | چگونگی رفع نم آب در منزل

 تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب و رفع نم در ساختمان

 تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب و رفع نم در ساختمان را می توان به صورت کلی به چهار مورد تقسیم بندی کرد که از این روش ها برای رفع و جلوگیری از تخریب بیشتر ساختمان استفاده کرد. مواردی که ما در این مقاله برای تشخیص این گونه ترکیدگی به آن می پردازیم عبارتند از:

۱- تشخیص ترکیدگی لوله آب از روش های سنتی و قدیمی و یا ظاهری

۲ – تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب با استفاده از روش های جدید و نوین

۳-کنتور آب منزل مسکونی ما نیز می تواند روش دیگری برای تشخیص ترکیدگی لوله آب منزل مان باشد

۴- فرو نشست و یا ترک های عمیق ساختمان می تواند یکی دیگر از راه های تشخیص ترکیدگی لوله آب یا فاضلاب باشد

تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب با استفاده از راه های قدیمی و سنتی و یا ظاهری

تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب از راه قدیمی و سنتی یا همان دیدن ظاهری که با چشم خود نسبت به براندازی و دیدن جاهایی از ساختمان که گچ دیوار آن تبله کرده و یا رنگ آن ریخته است می توان پی برد که در آن جا آب نفوذ کرده و یا به عبارتی شکستگی لوله آب و یا فاضلاب اتفاق افتاده است.

این روش از قدیمی ترین روش ها در یافتن نم در ساختمان می باشد و نیاز به کارشناس و یا افراد فنی ندارد و هر شخصی می تواند پی به نم ساختمان خود ببرد و یکی از روش های ساده ای است که در پیدا کردن نم به صورت اولیه کاربرد دارد.

تشخیص ترکیدگی و نم به روش سنتی

تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب با استفاده از روش های جدید و نوین

تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب با استفاده از روش های جدید و نوین نیز که در دنیای امروزی که پیشرفت های بزرگی در آن اتفاق است در این مورد نیز شاهد این موارد هستیم که با استفاده از دستگاه های نوین و پیشرفته و ابزارهای خاص شاهد اتفاقات مهمی در این زمینه باشیم.

امروزه دستگاه هایی اختراع شده است که قبل از وقوع حوادث ناگوار، می تواند به کمک ما بیاید و از خرابی بیشتر و خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کند.

این دستگاه ها می توانند بدون هیچ گونه تخریبی محل دقیق نشتی و یا نفوذ آب و جای ترکیدگی لوله اب و یا فاضلاب را به ما نشان دهد کارشناسان لوله بازکنی در زنجان با استفاده از این دستگاه های پیشرفته توانسته اند در خیلی از این موارد جلوی خیلی از این حوادث ناگوار را بگیرند این دستگاه ها به محض ایجاد شکستگی و یا وجود نم در روزهای اول به سرعت جای  محل آن را بدون تخریب به ما نشان می دهد و ما هم می توانیم هر چه سریعتر با استفاده از کارشناسان مربوطه نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه ی نوین

آیا کنتور آب منزل مسکونی ما می تواند روش دیگری برای تشخیص ترکیدگی لوله آب منزل مان باشد؟

آیا کنتور آب منزل مسکونی ما نیز می تواند روش دیگری برای تشخیص باشد که در جواب این سوال باید گفت آری، یکی دیگر از روش های تشخیص  ترکیدگی لوله آب منزلمان همان کنتور آب مان می تواند باشد. در ابتدا ما باید تمامی شیرهای آب منزل خود را ببندیم و همان موقع نیز شماره کنتور منزل خود را یادداشت کنیم.

این را به خاطر داشته باشیم که بعد از یادداشت کردن شماره کنتور منزل خود هیچ گونه استفاده ای از آب منزل مان نباید بکنیم، بعد از حدود نیم الی یک ساعت دوباره شماره کنتور منزل خود را یادداشت کنیم. 

اگر تغییری در این اعداد وجود داشت می توانیم پی به وجود شکستگی و یا ترکیدگی لوله آب منزل خود ببریم و باید هر چه سریعتر با کارشناسان لوله بازکنی که در این زمینه تخصص کافی دارند برای رفع آن تماس بگیریم. 

تشخیص نم ساختمان از طریق کنتور آب

فرو نشست و یا ترک های عمیق ساختمان می تواند یکی دیگر از راه های تشخیص ترکیدگی لوله آب یا فاضلاب باشد

فرو نشست و یا ترک های عمیق ساختمان می تواند یکی دیگر از راه های تشخیص ترکیدگی لوله آب یا فاضلاب باشد. ما میتوانیم با چشم ظاهری نسبت به نشست ساختمان خود و یا ترک هایی که در دیوارها و یا در کف ساختمان و یا سقف ایجاد می شود پی ببریم.

اگر این ترک های از سقف ساختمان باشد ترکیدگی از ساختمان و واحد بالایی ما می باشد و باید برای رفع آن به واحد بالا سر خود اطلاع داده تا نسبت به رفع آن اقدام نماید. اگر نشست از کف ساختمان ما باشد و سرامیک و یا موزائیک کف منزل ما لق شده و یا ناهمواری ایجاد گردیده است دلیل دیگری است که ما متوجه وجود ترکیدگی و لوله آب و یا فاضلاب خود شویم و باید هر چه سریع تر با متخصصین لوله بازکنی در لوله بازکنی زنجان تماس گرفته تا نسبت به رفع آن اقدام لازم به عمل آید.

نم ساختمان در اثر ترکیدگی لوله

چه عواملی باعث ایجاد ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب ساختمان ما می شود و راه پیشگیری و علاج آن چیست؟

از عواملی که باعث ایجاد ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب می شود می توان به عدم کیفیت مواد اولیه ای که در محصول به کار رفته و یا همان لوله ای که مورد استفاده قرار گرفته است می تواند باشد متاسفانه معمولا در بازار لوله های بی کیفیت و خارج از استاندارد به فراوانی وجود دارد و به علت اینکه کیفیت ندارند به قیمت کمی فروخته می شوند.

بعضی از سازندگان مسکن که به منافع شخصی خودشان فکر می کنند در صدد استفاده از این لوله می افتند که بعد از گذشت چند ماه دردسر شکستگی لوله ها گریبان گیر خریداران ساختمانی و یا همان مصرف کننده می شود.

از دیگر موارد نیز می توان استفاده از اسیدهای بازکننده لوله که به اشتباه مورد استفاده قرار می گیرد می توان نام برد. افرادی هستند که برای بازکردن گرفتگی لوله آب منزل خود به صورت خودسرانه نسبت به استفاده از اسید می کنند اما نمی دانند این اسیدها باعث خوردگی چسب اتصالات شده و به مرور نشتی و ترکیدگی ایجاد می شود و باعث خسارت جبران ناپذیر می گردد.

به صورت اجمالی اگر بخواهیم راه پیشگیری را بگوییم می توان  از لوله های استاندارد که از جاهای معتبر و تولید کنندگانی که با مهر استاندارد محصول خود را راهی بازار می کنند خریداری کرد و دیگر اینکه از مواد بازکننده مثل اسید به هیچ عنوان به علت اینکه هم آسیب بدنی به ما وارد می کند و هم لوله ها را می پوشاند و یا اتصالات را از هم جدا می کند استفاده نکنیم بلکه با یک شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه فاضلاب در زنجان ارزان قیمت تماس بگیرید.

مطالعه کنید
آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام و روش جلوگیری از ورود اشیاء به درون لوله پشت بام

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *