آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام و روش جلوگیری از ورود اشیاء به درون لوله پشت بام

آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام و روش جلوگیری از ورود اشیاء به درون لوله پشت بام

آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام و روش جلوگیری از ورود اشیاء به درون لوله پشت بام. آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام چگونه است و راه و روش خارج کردن اشیاء و رفع گرفتگی این قبیل لوله ها را به صورت مختصر و مفید در این مقاله شرح خواهیم داد.

در ابتدا به بعضی از موارد و علت هایی که باعث گرفتگی می شود را برای شما نام خواهیم برد و در ادامه راه ها و یا روش های رفع گرفتگی و این که خودمان این کار را انجام دهیم. در صورت عدم موفقیت با کجا باید در این خصوص تماس بگیریم را بازگو خواهیم کرد.

۱-رفع گرفتگی که با برگ درختان و یا شن و ماسه و یا پوشال کولر اتفاق افتاده

۲-رفع گرفتگی که با باقیمانده مصالح ساختمانی از قبیل گچ و سیمان اتفاق افتاده

آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام

رفع گرفتگی که با برگ درختان و یا شن و ماسه و یا پوشال کولر اتفاق افتاده

برای آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام باید در ابتدا بدانیم که این گرفتگی ها از چه نوع اشیائی است که این کار را می توان با بررسی اولیه و معمولاً در اطراف لوله خروجی پشت بام و یا در ابتدای ناودان می توان اثرات گرفتگی را مشاهده کرد.

این اشیاء می تواند برگ درختان و یا گرفتگی ها با شن و ماسه ای اتفاق افتاده باشد که برای تعمیر ساختمان و یا ساخت ساختمان به کار رفته و یا اضافه مصالح است که بر روی پشت بام باقی مانده و بر اثر برف و یا باران و یا شستشوی پشت بام به حرکت درآمده و درون لوله ها و یا ناودان وارد شده است.

اگر خودمان بخواهیم برای رفع این گونه اشیاء و خارج کردن آن ها اقدام کنیم در ابتدا با استفاده از شیلنگ آب پر فشار که درون لوله فاضلاب می فرستیم و در ادامه با استفاده از تلمبه دستی نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

اگر پس از این کار موفق به باز کردن لوله های فاضلاب پشت بام نشدیم باید در همین جا کار را متوقف و با تماس با شرکت های لوله بازکنی فوری و شبانه روزی در زنجان باتجربه که از پرسنل آموزش دیده در این زمینه استفاده می کنند کمک بخواهیم.

رفع گرفتگی که با باقیمانده مصالح ساختمانی از قبیل گچ و سیمان اتفاق افتاده

آموزش باز کردن فاضلاب پشت بام برای این مورد کارایی ندارد و رفع گرفتگی که با مصالح ساختمانی از قبیل گچ و سیمان اتفاق افتاده است در ابتدا توصیه ما این است که خود را خسته نکنیم و با یک شرکت لوله بازکنی مطمئن تماس بگیریم و خیال خودمان را راحت کنیم.

چون بازکردن لوله هایی که با مصالح ساختمانی از قبیل گچ و سیمان دچار گرفتگی شده اند کار ما نیست و این کار به علت اینکه سختی خودش را دارد و نیاز به ابزار خاص لوله بازکنی دارد فقط از دست افراد باتجربه و کاربلد که سابقه باز کردن چنین لوله هایی را دارند بر می آید.

مصالح ساختمانی که به آن اشاره کردیم به علت اینکه با آب در تماس بوده اند در لوله ها رسوب کرده و محکم شده اند و با ابزاری مثل تلمبه های دستی و یا فشار آب باز نمی شوند و باید حتما از افراد متبحر که در معروف ترین شرکت لوله بازکنی در زنجان کار می کنند کمک گرفت.

آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام

چه کنیم تا لوله های پشت بام دچار گرفتگی نشود؟

برای اینکه لوله های فاضلاب و ناودان پشت بام منزل ما دچار گرفتگی نشود و با آموزش باز کردن فاضلاب پشت بام که در ابتدای این مقاله به شما داده شد در مجموع و با رعایت چند نکته ای که به آن اشاره خواهیم کرد، دیگر گرفتار گرفتگی لوله های پشت بام نخواهید شد.

۱-استفاده از درپوش مخروطی و کفشور تخت برای جلوگیری از اشیاء و یا مصالح ساختمانی 

۲-نظافت و جارو کردن هفتگی پشت بام  

۳-تخلیه پشت بام از مصالح ساختمانی بر جای مانده از ساخت و ساز و یا تعمیرات ساختمان

۴-سرکشی هفتگی مخصوصاً در زمستان و جمع آوری هر آنچه که بر روی کفشور مانع ایجاد کرده است

استفاده از درپوش مخروطی و کفشور تخت برای جلوگیری از اشیاء و یا مصالح ساختمانی 

برای لوله های خروجی پشت بام حتماً باید از درپوش های مخروطی و کفشورهای تخت به صورت همزمان استفاده کرد تا از ورود کوچک ترین جسم خارجی به درون لوله های فاضلاب جلوگیری نماید.

این کفشور ها که به صورت استاندارد و محکم ساخته شده اند باید مقاومت بالایی در برابر ضربه و یا گرما و سرما داشته باشند تا بر اثر سرما و یخ زدگی و یا گرمای زیاد در تابستان فرسوده و از بین نروند.

استفاده از این وسایل می توان گفت دیگر گرفتگی لوله های فاضلاب ساختمان هرگز اتفاق نخواهد افتد.

نظافت و جارو کردن هفتگی پشت بام  

نظافت و جارو کردن به صورت هفتگی پشت بام منزل از جمله راه هایی است که خطر گرفتگی لوله های فاضلاب پشت بام منزل به صورت خیلی زیاد کم می شود.

به علت اینکه پشت بام فضای باز است و هر چیزی می تواند توسط باد و یا دیگر دلایل به این فضا ورود کند و در نهایت خطر افتادن وسایل و یا ابزاری که بر روی پشت بام هست به درون لوله های فاضلاب وجود دارد.

پس با نظافت و جارو کردن می توان از گرفتگی لوله های فاضلاب پشت بام به صورت خیلی زیادی و قطعی جلوگیری نمود.

آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام

تخلیه پشت بام از مصالح ساختمانی بر جای مانده از ساخت و ساز و یا تعمیرات ساختمان

تخلیه پشت بام از مصالح ساختمانی بر جای مانده از ساخت و ساز و یا تعمیرات ساختمان از دیگر مواردی است که در بحث و مقوله آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام قرار دارد.

اگر هر چه زودتر این مصالح برجای مانده از ساخت و ساز و یا تعمیرات منزل را از روی پشت بام خارج نماییم کمک بزرگی در حفظ و جلوگیری از ورود این مصالح به لوله ها کرده ایم این مورد که از سخت ترین مواردی است که شاید برای هر منزلی ممکن است اتفاق بیفتد.

اگر به موقع نسبت به جمع آوری و خارج کردن آن ها اقدام نکنیم می تواند هزینه سنگینی برای بازکردن لوله های فاضلاب پشت بام روی دست ما بگذارد.

آموزش بازکردن فاضلاب پشت بام

سرکشی هفتگی مخصوصاً در زمستان و جمع آوری هر آنچه که بر روی کفشور مانع ایجاد کرده است

از دیگر مواردی که می تواند کمک کننده به جلوگیری از ورود اشیاء و یا وسایل به داخل لوله های فاضلاب باشد سرکشی هفتگی مخصوصاً در زمستان و جمع آوری هر آنچه که بر روی کفشور مانع ایجاد کرده است می باشد.

در زمستان و بر اثر بارش باران هر آنچه که بر روی پشت بام منزل ما توسط باد و یا توسط پوشال های کنده شده از کولر منزل ما می تواند مانعی بزرگی برای خروج آب باشد و روزنه های درپوش ها را ببندد و موجب بالا آمدن آب و نفوذ به داخل منزل از طریق سقف منزل ما گردد.

پس با سرکشی و مراقبت هایی که در هنگام بارندگی باید انجام دهیم می تواند ریسک گرفتگی لوله های فاضلاب و یا تخریب منزل ما را کم کند.

 

مطالعه کنید
خطرات گاز چاه فاضلاب چیست؟ |چگونگی روش از بین بردن خطرات گاز چاه فاضلاب؟

 

 

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می …

2 دیدگاه

  1. تشکر از مطالب آموزشی سایتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *