کول گذاری چاه فاضلاب برای چیست؟ و چرا باید موقع کندن چاه در ابتدا این کار انجام شود؟

کول گذاری چاه فاضلاب برای چیست؟ و چرا باید موقع کندن چاه در ابتدا این کار انجام شود؟

کول گذاری چاه فاضلاب برای چیست؟ و چرا باید موقع کندن چاه در ابتدا این کار انجام شود؟ این سوالی است که شاید ذهن شما را هم مشغول کرده باشد در ابتدا باید بدانیم کول چیست و برای چه برای چاه ها کول گذاری انجام می شود؟کول که از جنس سیمان و بتن ساخته شده اند و درون آن نیز بعضاً برای محکم شدن و مقاومت بیشتر درون آن از میلگردهای آهنی و یا تسمه های فلزی استفاده می شود بعضی از این کول ها به صورت گرد و بعضی دیگر نیز بیضی شکل هستند.

کول ها که کار اصلی شان نگه داری دیواره چاه ها و جلوگیری از ریزش چاه فاضلاب می باشد نقش اساسی در سالم ماندن و نگهداری چاه ها دارند.اغلب افراد اصلاً نمی دانند که کول چیست و کاربردش به چه کار می آید ما در ادامه به صورت مشروح اطلاعاتی مفید در این خصوص در اختیار شما قرار می دهیم.

اصولاً بعضی از مناطق شهر به علت جنس خاک و زمینی که ساختمان ها در آن بنا شده اند سست است و زمین به صورت خاک رس و یا شنی می باشد حفر چاه فاضلاب در این زمین ها می تواند به علت متزلزل بودن ریزش داشته باشد.

حتی اگر خاک از جنس سست و رسی و یا ماسه ای هم نباشد به علت رطوبت زیاد چاه ها به مرور خاک و یا سنگ های درون چاه پوسیده و از هم گسسته می شوند در این جا با بررسی و تحقیقاتی که صورت گرفته است توانستند راه حلی برای جلوگیری از ریزش این گونه چاه ها پیدا کنند و کول ها تولید شدند.

این وسیله که از سیمان و ماسه و میلگرد یا تسمه ساخته می شود نسبت به رطوبت و سرما و گرما بسیار مقاوم بوده و می تواند از ریزش چاه ها جلوگیری نماید.

کول گذاری چاه فاضلاب برای چیست؟

انواع کول ها و موارد استفاده از آن ها در کجاست؟

کول ها را معمولاً به صورت گرد و بیضی تولید می کنند و کاربرد هر کدام می تواند متفاوت باشد اغلب کول های گرد را برای میله چاه ها یعنی به صورت عمودی از کف چاه چیدمانش آغاز می شود و در ادامه و بر روی هم قراردادن آن ها به دهانه چاه می رسند. 

در بالای چاه دریچه ای فلزی و یا سیمانی روی آخرین کول که به سطح زمین رسیده است می اندازند و کار به اتمام می رسد نوع دوم از کول که به صورت بیضی شکل است بیشتر برای درون انباره ها و یا موارد دیگر، مورد استفاده در کوره های قنوات که به صورت افقی و به صورت یک رشته در کنار هم قرار می دهند.

بعضی از افراد انباره چاه فاضلاب را نیاز به کول گذاری نمی دانند و فکر می کنند میله جاه فاضلاب که کول گذاری شد دیگر کافیست ولی در این جا لازم است بگوییم قسمت مهمتر از میله چاه انباره چاه می باشد که دائم با آب و فاضلاب و نم و رطوبت سر و کار دارد و باید حتماً انباره چاه نیز برای جلوگیری از ریزش چاه کول گذاری صورت پذیرد.

از چه شرکت های تخلیه چاه فاضلاب برای کول گذاری استفاده کنیم؟

در شهرها شرکت های بیشماری وجود دارند که کار تخلیه چاه فاضلاب انجام می دهند و در ادامه کار کول گذاری نیز بعضاً توسط این شرکت ها و افراد صورت می گیرد در شهر زنجان نیز شرکت هایی وجود دارند که این کارها را انجام می دهند.

ولی باید حواسمان باشد از چه شرکت هایی خدمات می گیریم شرکت تخلیه چاه در زنجان ما بهترین خدمات تخلیه چاه  و کول گذاری را به صورت تضمینی و بدون هیچ گونه کثیف کاری برای شما عزیزان انجام می دهد کافیست به واحد تخلیه چاه فاضلاب فوری و ۲۴ ساعته در زنجان سایت ما مراجعه نمایید و با شماره نلفن های ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای انجام خدمات اینچنینی در خدمت شما باشیم.

شرکت های صوری و غیر واقعی که اصلاً وجود خارجی ندارند به وفور وجود دارند و باید حتما از شرکت های مورد اعتماد که سابقه زیادی در این زمینه دارند مثل شرکت لوله بازکنی در زنجان ۲۴ ساعته استفاده نماییم.

از چه شرکت هایی برا کول گذاری چاه فاضلاب استفاده نماییم؟

هزینه های کول گذاری چاه فاضلاب چقدر است؟

هزینه های کول گذاری چاه فاضلاب بستگی به عمق چاه و یا کوچکی و بزرگی انباره چاه دارد این مبالغ می تواند بر اساس قیمت و نرخ اتحادیه تخلیه چاه فاضلاب فوری در زنجان و یا هر شهر و آن صنف تعیین گردد.معمولاً قیمت ها به علت تورم ماهانه متغییر است و به صورت توافقی بین مشتری و مجری تعیین می گردد.

البته یک قیمت ثابتی همیشه از سوی اتحادیه اعلام می گردد اما به خاطر اینکه اجناس و مواد مصرفی از جمله مواد اولیه کول که سیمان و ماسه و میلگرد می باشد و هر ماهه در حال افزایش می باشد و همچنین هزینه دستمزدها و حمل بار نیز متغییر است و قیمت ثابتی ندارند در قیمت تمام شده تاثیر مستقیم می گذارد و نمی توان دراین خصوص قیمت ثابت و مشخصی اعلام کرد.

هزینه کول گذاری چاه فاضلاب چقدر است؟

چه چاه هایی نیاز به کول گذاری دارند؟

اکثر افراد فکر می کنند چون ساختمان آن ها نوساز است نیاز به کول گذاری نیست و فکر می کنند فقط  چاه های ساختمان های قدیمی و فرسوده نیاز به کول گذاری دارند که سخت در اشتباهند.نو بودن و یا قدیمی بودن ساختمان ها هیچ تاثیری در کول گذاری چاه فاضلاب ندارد و همان موقع که ساختمان بنا می شود و چاه فاضلاب کنده می شود کول گذاری نیز باید انجام شود.

 دلیل آن هم وجود رطوبت و گازهای مخرب که به مرور محیط درون چاه را اسیدی کرده و موادی خورنده که درون چاه را از هم متلاشی کرده و موجب ریزش می شوند پس متوجه شدیم قدیمی و یا جدید بودن چاه فاضلاب تاثیری در کول گذاشتن یا نگذاشتن ندارد.

باید حتماً از ابتدای حفر چاه کول گذاری گردد و چاه های قدیمی که کول ندارند در اولویت کول گذاری هستند و هر چه زودتر برای اینکه ریزشی در آن صورت نگیرد و به ساختمان آسیبی نرسد حتماً باید در اسرع وقت این کار انجام گیرد.

در پایان این مقاله لازم است حتماً یادآور شویم چاه های فاضلاب خود را حتماً کول گذاری کنیم و دلیل اصلی آن هم این است که با انجام این کار از ریزش ساختمان به علت فرونشست چاه فاضلاب جلوگیری نماییم و با این کار ساده می توان جلوی خسارات و خطرات جبران ناپذیر را گرفت.

شما می توانید برای کول گذاری چاه فاضلاب خود با استفاده از شماره های تماس ما در سایت تماس حاصل فرمایید تا در این خصوص همکاری لازم با شما انجام شود.

 

مطالعه کنید
روش بازکردن سینک ظرفشویی در منزل و رفع گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی در خانه

 

 

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *