روش های رفع بوی بد فاضلاب در منزل و چگونگی از بین بردن بوهای بد فاضلاب از منزل

روش های رفع بوی بد فاضلاب در منزل

روش های رفع بوی بد فاضلاب در منزل متنوع و راهکارهای بسیاری دارد.در ابتدا باید ببینیم منشا این بوی بد از کجاست؟ منظور اینکه این بو از درون آشپزخانه است، از درون حمام و یا از داخل توالت ناشی می شود. این مساله اهمیت خیلی بالایی دارد و در تشخیص و رفع آن تاثیر بسزایی دارد و اینکه هر کدام راه کارها و راه حل های جداگانه و خاص خود را دارد.

بوی بدی که در خانه می پیچد تشکیل شده است از ترکیبات سولفید، آمونیاک، دی اکسید کربن،متان، نیتروژن و هیدروژن. اگر از این مواد و گازها آشنایی و اطلاعات کامل و کافی نداشته باشیم وقتی با آنها تماس پیدا می کنیم خیلی می تواند خطرناک باشد حتی گاهی اوقات منجر به مشکلات تنفسی و ریوی و بعضاً باعث گاز گرفتگی شدید و فوت افراد می شود.

دلیل اصلی این بوها سولفید هیدروژن و آمونیاک است. برای جلوگیری از ورود این بوها معمولاً از سیفون استفاده می شود. سیفون به علت اینکه شکل یو(U) دارد و آب درونش باقی می ماند از ورود بوی بد فاضلاب جلوگیری می کند.اما باید پرسید پس بوی بدی که از آشپزخانه می آید دلیلش چیست؟

اگر آشپزخانه ما سیفون دارد و بوی بد می آید، این بوها به علت وجود رسوب از جمله مانده غذاهای ریخته شده در سینک می باشد و این غذاها و روغن ها کم کم رسوب می کند و وقتی مدت زمانی از آن بگذرد این مواد فاسد شده و بوی بد از خود متصاعد می کند.

معمولاً وقتی مرغ و گوشت را درون سینک شستشو می دهیم مواد زائد گوشت و یا مرغ از سوراخ های خروجی سینک عبور کرده و با مو و پرزهای داخل سیفون مخلوط شده و با گذر زمان باعث فساد شده و بوی بد می شود. بهترین راهکار این است گوشت و مرغ را درون یک سبد که داخل سینک گذاشته ایم شستشو دهیم.

چند راهکار برای رفع بوی بد فاضلاب در منزل

 

مطالعه کنید
آموزش هواگیری شوفاژ منزل | 7 راه هواگیری رادیاتور منزل | چگونگی هواگیری پکیج

چند روش و راهکار خانگی در رفع بوی بد فاضلاب

روش های خانگی برای رفع بوی بد منزل را غالباً به چهار روش می توان انجام داد که عبارتست از:

روش اول: در ابتدا یک چهارم فنجان جوش شیرین را با سه چهارم فنجان آب مخلوط کرده و داخل سینک می ریزید و ۲۰ دقیقه صبر می کنید سپس یک فنجان سرکه سفید را داخل سینک ریخته و نیم ساعت صبر می کنید و در آخر یک کتری تقریبا دو لیتری آب جوش را درون سینک ظرفشویی می ریزید با استفاده از این روش معمولاً باعث رفع بوی بد می شود.

روش دوم: ترکیب نوشابه ، جوش شیرین و سرکه می باشد.در ابتدا نصف یک نوشابه ۱/۵ لیتری را داخل سینک ریخته و بعد یک فنجان جوش شیرین را در یک لیتر آب حل کرده و داخل سینک می ریزید و در آخر یک لیوان سرکه سفید می ریزید بعد از گذشت یک ساعت یک کتری دو لیتری آب جوش را داخل سینک می ریزید این کار نیز تاثیر زیادی در رفع گرفتگی و رفع بوی بد دارد.

روش سوم: استفاده از یک بسته مخمر نان که در دو لیتر آب حل کرده ایم و به خوبی هم میزنیم و درون سینک ظرفشویی می ریزیم بعد از گذشت یک روز ، محل ریختن این محلول را با دو لیتر آبجوش خوب تمیز می کنیم این روش نیز امتحان خود را پس داده و رفع بوی بد می کند.

روش چهارم: استفاده از جوش شیرین به میزان نصب لیوان و نمک نیز به مقدار نصف لیوان آنها را با هم مخلوط می کنیم و به صورت جامد در داخل خروجی سینک ظرفشویی می ریزیم بعد به آرامی و کم کم آب جوش به میزان یک لیتر درون سینک می ریزیم و یک ساعت صبر می کنیم، بعد یک لیتر آبلیموی صنعتی را ریخته و مقداری خورده یخ نیز درون سینک قرار می دهیم تا به آرامی یخ ها آب شود و رفع بوی بد انجام گردد.

رفع بوی فاضلاب

 

مطالعه کنید
روش درآوردن اشیاء قیمتی و طلا، گوشی ، فندک و دسته کلید از چاه توالت و لوله فاضلاب

آیا بوی بدی که در منزل ما می پیچد می تواند از توالت منزلمان باشد و راهکار حل این مشکل چیست؟

گاهی اوقات بوی بد فاضلاب از درون توالت منزل ما ناشی می شود و باید بررسی دقیقی انجام شود تا بتوانیم به درستی در پی رفع آن باشیم.بیشتر اوقات این بوها به علت وجود مو و اجسام خارجی که داخل کاسه توالت ما افتاده است و راه خروجی را مسدود کرده است ناشی می شود و نمی گذارد مواد جامد انسانی به راحتی خارج شود و تجمع این مواد به مرور باعث انتشار بوی بد فاضلاب می شود.

راهکار از بین بردن و حل مشکل فقط مراجعه به بهترین شرکت لوله بازکنی در زنجان می باشد و از کارهای خودسرانه که گاهاً پر مخاطره نیز هست باید جداً پرهیز کرد.به عنوان مثال برخی افراد از اسید برای از بین بردن رفع گرفتگی استفاده می کنند که این خود باعث آسیب بدنی به خود و هم از بین رفتن چسب اتصالات لوله ها می گردد و خرابی بیشتری به بار می آورد.

تنها راهکار، استفاده از کارشناسان و متخصصین لوله بازکنی زنجان در این زمینه است و با تماس گرفتن با آنها درخواست همکاری کنیم تا به صورت اصولی بتوانیم مشکلات را ریشه ای و همیشگی حل نماییم.

رفع بوی بد حمام در لوله بازکنی زنجان

 

برای رفع بوی بد فاضلاب در حمام منزل چه کنیم؟

برای رهایی از بوی بد حمام راه های گوناگونی وجود دارد اما در ابتدا باید منشا بو را پیدا کنیم. اگر توالت فرنگی داخل حمام نصب است این بو می توان از مربوط به توالت فرنگی ما باشد و یا می تواند از خروجی لوله های فاضلاب حمام باشد که موهای زائد درون آنها رسوب کرده است و خروجی آب مسدود شده و ماندگاری آب، به مرور باعث بوی بد می شود.

از دیگر عوامل، می توان به پر شدن چاه فاضلاب اشاره کرد که چون سطح آب بالا آمده لوله تهویه که از داخل چاه به پشت بام راه دارد و برای تخلیه بو و گاز ناشی از بخارات چاه می باشد توان تخلیه را ندارد و بو به داخل منازل راه پیدا می کند.

پس باید در ابتدا اگر بو از توالت فرنگی بود با کارشناس این مورد مشورت کرده و در پی رفع آن باشیم ممکن است سنگ توالت فرنگی ما ترک خورده و مواد زائد درون آنها مانده و رسوب کرده است و باعث بوی بد می شود.

با بررسی چشمی می توان متوجه این قضیه شد و نسبت به رفع آن اقدام کرد و یا اگر از چاه ساختمان این بو ناشی می شود باید با شرکت های تخلیه چاه فوری در زنجان مطمئن تماس بگیریم و تا این بو ما را از خانه مان بیرون نکرده ما نسبت به بیرون بردن و تخلیه چاه اقدام کنیم.

 

مطالعه کنید
دلیل گرم نشدن شوفاژ منزل چیست؟ و دلیل گرم نشدن سیستم گرمایشی منزل بعد از تعمیرات؟

 

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

آموزش نصب و راه اندازی فلاش تانک توالت (سیفون توالت)

آموزش نصب و راه اندازی فلاش تانک توالت (سیفون توالت) | ۷ گام اساسی در نصب سیفون

آموزش نصب فلاش تانک توالت(سیفون توالت): تکنیک‌ها و مراحل به راحتی انجام دهید آموزش نصب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *