روش تشخیص پر شدن چاه فاضلاب و چگونگی جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب منزل

روش تشخیص پر شدن چاه فاضلاب
روش تشخیص پر شدن چاه فاضلاب را می توان به چند بخش تقسیم بندی کرد، البته زمان مشخص و ثابتی را  نمی توان برای آن تعیین کرد ولی به طور معمول یک ساختمان بعد از ده الی پانزده سال احتمالاً با مشکل پر شدن چاه فاضلاب خود روبرو می شود. 

باید قبل از آن زمان، به فکر چاره بود تا درگیر دردسرهای بعدی و تبعات آن نشویم. زمان پر شدن چاه فاضلاب به عمق چاه و جنس خاک و روش مصرف آب ساکنین آن ساختمان بستگی دارد. بدین صورت که اگر افرادی پر مصرف ساکن آنجا باشند تاثیر زیادی در زمان پر شدن چاه فاضلاب دارد.با این تفاصیل روش تشخیص پر شدن چاه فاضلاب را می توان به صورت چهار مورد متوجه شد.
۱- بوی بدی که از سپتیک یا چاه فاضلاب در منزل ما می پیچد
۲- وجود نم و پوسیدگی دیوار های زیرین ساختمان
۳- صدای شنیده شدن آب ورودی به چاه
۴- بالا آمدن آب فاضلاب از چاه و ورود آن به منزل به خصوص طبقات پایین تر

بوی بدی که از سپتیک یا چاه فاضلاب در منزل ما می پیچد نشانه چیست؟

 بوی بد سبتیک و یا چاه فاضلاب که در منزلمان می پیچد و در تمامی ساختمان آن را می توان احساس کرد یکی از دلایل پر شدن چاه فاضلاب و روش تشخیص پر شدن چاه فاضلاب می تواند باشد.وجود بوی بد دلیل خوبی برای پر بودن فاضلاب خانه ی ما است و اگر همراه با حشرات موذی از قبیل سوسک نیز باشد که دلیل محکمی تری بر اثبات این موضوع می باشد.

ما در این موقع در اسرع وقت باید با کارشناسان لوله بازکنی در زنجان با قیمت مناسب تماس بگیریم تا آنها کارشناسان تخلیه چاه در زنجان با قیمت اتحادیه را برای بررسی و اعزام تانکرهای تخلیه برای انتقال آب فاضلاب به بیرون از ساختمان اقدام کنند.

تشخیص بوی فاضلاب در منزل

وجود نم و پوسیدگی دیوارهای زیرین ساختمان برای چیست؟

وجود نم و پوسیدگی دیوارهای زیرین ساختمان به خصوص در طبقات پایین نشانه ی بعدی از روش تشخیص پر شدن چاه فاضلاب می باشد.ما باید همیشه حواسمان به این موضوع باشد که اگر نم در ساختمان دیدیم یکی از احتمالات مربوط به پر بودن چاه فاضلاب می باشد.

اگر جلوی نم که منشاء آن می تواند پر بودن چاه فاضلاب باشد گرفته نشود می تواند پایه های ساختمان را بپوساند و باعث نشست ساختمان گردد.پس بررسی ساختمان و پیدا کردن نم و پوسیدگی دیوارها می تواند نقش مهمی در عدم ریزش ساختمان و استهلاک آن داشته باشد.

وجود نم می تواند دلیل پر شدن چاه فاضلاب باشد

 صدایی آبی که داخل چاه فاضلاب می ریزد و ما می شنوید نشانه چیست؟

در بعضی مواقع ما صداهای ریزش آب یا همان شرشر را می شنویم این صدا یکی دیگر از روش های تشخیص پر بودن چاه فاضلاب خانه ما می تواند باشد.

چون سطح آب بالا آمده است و به ورودی لوله آبی که داخل چاه نزدیک شده است ما این صدا را می شنویم و باید هر چه زودتر با کارشناسان لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرمان تماس بگیریم تا هر چه زودتر برای تخلیه به کمک ما بیایند.این نکته را نیز باید به یاد داشته باشیم که حتما عمق چاه را به کارشناسان مربوطه بگویم تا تانکر تخلیه چاه متناسب با آن را برای ما بفرستند.

 

مطالعه کنید
شماره تلفن بهترین شرکت تخلیه چاه در زنجان را از کجا بگیریم؟ ارزانترین قیمت چاه بازکن کیست؟

چرا آب فاضلاب سر ریز می شود؟

راه دیگر برای تشخیص پر بودن فاضلاب سر ریز شدن آب از چاه فاضلاب به طبقات زیرین ساختمان از طریق لوله های خروجی می باشد. چاه فاضلاب که پر می شود چون راه برای تخلیه ندارد لذا سطح آب بالا آمده و از طریق لوله های تخلیه فاضلاب منزلمان، وارد خانه ما می شود و می توان گفت که حرکت معکوس انجام می شود به این صورت که لوله های تخلیه راهی برای ورود و برگشت فاضلاب به منزل ما می شوند.

باز آمدن آب فاضلاب دلیل پر بودن آن است

به چه دلیل چاه فاضلاب زود پر می شود؟

یکی از دلایل زود پر شدن چاه فاضلاب منزل ما می تواند جنس خاک چاه باشد.چاه های با جنس سخت و سنگی چون راه نفوذ فاضلاب بسته است و نمی تواند به لایه های زیرین جاه برود این باعث بالا آمدن فاضلاب می شود چاه هایی که جنس خاکشان روسی و یا ماسه ای هست این مشکل را ندارند و دیرتر پر می شوند.

به این دلیل که راه نفوذ آب به سطوح پایین زمین باز و هموار است و آب نفوذپذیری بیشتری دارد.

از دلایل دیگر وجود چربی و فضولات جامد انسانی در کف چاه می باشد که منافذ خروجی چاه را بسته و ورودی آب چاه از خروجی آن بیشتر است و همین دلیل باعث پر شدن چاه می باشد. ما به این نکته باید دقت داشته باشیم که در هنگام تخلیه چاه از کارشناس تخلیه بخواهیم از پمپ کف کش و لجن کش استفاده کند.

به اصطلاح باید کف تراشی صورت پذیرد تا منافذ چاه باز شود تا خروج آب به سطح پایین چاه راحت انجام گیرد.پس دلیل اینکه چرا یک چاه زودتر از چاه دیگر که ارتفاع یکسانی دارند ولی یکی از دیگری زودتر پر می شود می تواند یک دلیلش می تواند جنس خاک باشد که سخت باشد یا نرم.

 توصیه ما در خصوص پر شدن چاه فاضلاب

توصیه شرکت  لوله بازکنی گلشهر زنجان به هموطنان به طور کلی و بالاخص شهرستان زنجان این است که به هیچ عنوان از مواد شیمیایی برای جذب فضولات و یا از بین بردن آنها استفاده نکنیم این یک باور غلط و خطرناکی است.

اکثرا با جستجو در اینترنت به دنبال حل کردن مشکل پر شدن چاه فاضلاب خود می گردند و به این دلیل که هزینه های خود را پایین بیاورند دنبال این راه ساده هستند که این مسئله بسیار خطرناک و باعث خطر انفجار در ساختمان می شود.تنها راه کار این است که فقط از شرکت های معتبر که تخصص در این زمینه دارند استفاده کنیم.

حمع بندی

پس به این جمع بندی رسیدیم که اگر در خانه خود به مسئله ی نم دیوار و یا پوسیدگی مخصوصاً پارکینگ و یا زیر زمین منزلمان مواجه شدیم بی شک این مسئله می تواند دلیل خوبی برای پر شدن چاه فاضلابمان  از دیگر دلایل شنیدن صدای ریزش آب در چاه می باشد که به وضوح این صدا را ما می توانیم بشنویم.

دیگر مورد نیز بالا زدن آب مخصوصاً طبقات اول که آب چون راه خروج ندارد از لوله خروجی منزلمان وارد خانه مان می شود و دلیل آن پر بودن چاه فاضلاب می باشد و در آخر هم وجود بوی بد فاضلاب در ساختمان و وجود سوسک در منزل از دیگر دلایل وجود پر شدن چاه فاضلاب می باشد.

سوسک ها کثیفی را دوست دارند پس با خارج کردن زباله های منزل در هر روز از تجمع سوسک در منزل می توان جلوگیری نمود.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ و کندن چاه فاضلاب در زنجان چقدر هزینه دارد؟

چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می گیرد؟ چاه کن در زنجان چقدر دستمزد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *